Update2

Kallt! Jääääkligt kallt här uppe i norrbotten, haha, iiiiiiiiiiskall vind! Fryser som tusan.

Ja jag är alltså i Happis nu.
Mellanlandade i Luleå idag när jag åkte upp från Umeå och gick på stan med mamma och farmor , trevligt och fick mig en pikétröja från Gina. Sen fick jag åka bil resten av vägen, så skönt att slippa bussen!

Nu ska jag umgås med min lilla älskling hela helgen, för på måndag kanske han inte finns kvar här längre. Hoppas ju fortfarande att det inte måste vara dags ännu, men vi får se.....

Min dator är på ominstallatiom hos snälla Danne och Sandra som tar sig tid att hjälpa mig :)

Det blir nog bra

Update

Sitter återigen i skolans datasal för att uppdatera bloggen. Har fortfarande inte fått min dator att funka, Alex försökte hjälpa mig men det lyckades inte. Men kanske får hjälp nästa vecka annars måste jag ringa till supporten för mitt virusprogam, men jag vill inte det, kommer inte att fatta nånting och dom kommer bara att bli less på mig.

Idag ska jag och Jenny DJ:a på efterplugg på NH, haha, kommer att bli kul! Hoppas det går bra bara, har ju aldrig gjort det förut men vi ska få hjälp i början iaf.

Nu är det bestämt, ska till veterinären med min älskling den 30:e... Det är så hemskt, jag vill inte men vi måste tänka på hans bästa. 11 år och drygt 11 månader, det är en lång tid det!

Nä usch, måste tänka på nåt annat.. Undrar vad som sker i helgen? Får se får se, tjaooooooooo!

Länge sen

Ja det var länge sen jag skrev nåt i bloggen nu.

Har hunnit vara hem till Happis under påsken och kommit tillbaka till Umeå igen.
Happis var bra, men hann inte med så mkt, inte ens träffa alla mina vänner som jag velat. Men men, det blir till sommaren. Om ni inte tar er hit innan? :)

Men ja just nu är allt skit. Mitt internet har slutat funka!! Efter att jag uppdaterat mitt virusprogram vill internet inte starta och det finns virus på min dator :(

Jag är dessutom sjuk, fortfarande hosta och nu feber också........

Sitter på skolan och fixar klart en ljussättningslab + passar på att uppdatera bloggen.

Nu ska jag gå hem och sova. Blir ingen fest idag som planerat utan jag ska vara ensam hemma och försöka bli frisk, kuuuuuuuuuuuul

Gött

Helgen blev så bra!

Halv åtta i fredags morse var vi klara och rullade iväg mot Hemavan. Ganska precis 12 var vi framme vid stället där vi skulle bo. Vi bodde på vandrarhem och huset vi bodde i hette Bävern, vilket ledde till många skratt under helgen, haha! Efter att snabbast möjligt ha kastat in grejerna i vårt rum drog vi ut i backen. Vi hann med nästan fyra timmars härlig åkning. Sedan blev det afterski, såklart, middag och powernap innan förfesten startade "hemma" hos oss. Vi gick även förbi Lenas polare Ida i Centrumhuset innan vi drog till Hotellet. Det var en bra kväll och det roligaste kanske var hemfärden nedför backen :)

Klockan ringde tidigt på lördagsmorgonen och efter några snoozanden kämpade vi oss upp för att hinna till frukosten. Klockan 10 var vi klara för att börja dagens åkning. I lördags var även Kungsliften, som går till den högsta toppen, öppen. Det var helt enkelt underbart att få komma upp på det riktiga fjället och sedan sätta fart nedför backen! Vi åkte hela långa dagen och jag fick mig även ett åk i en svart backe, lovely. Sedan var det återigen dags för afterski, middag, powernap och feeeest :)

Det blev en bra kväll även i lördags med mer folk på hotellet och så dansade vi en massa. Haha äntligen fick stackars Jenny dansa efter att ha tjatat förgäves på mig och Lena hela fredagskvällen :) Även Petter var på plats i lördags och spelade lite music!

Söndagen var dock slitnare. Men jag slapp iaf köra på hemvägen eftersom jag hade två eminenta chaufförer som körde hela långa vägen hem :) Det var skönt eftersom jag hade kört hela vägen dit, haha.

Det var underbart vackert, fint, härligt och kul att vara i Hemavan i helgen. Jag älskar fjällen och stämingen där!! Tack Jenny och Lena för en mycket bra helg! :)