Framme till slut

Nu ar vi antligen framme i Dallas, bussresan tog endast en dag och tre timmar, hehe. Men vi overlevde. Jag ar jattetrott men trots allt sa kandes inte resan sa lang som jag hade trott. Vi har akt forbi fyra delstater och sett mycket fina berg bla. Givetvis har varenda stopp vi gjort haft samband med mat, det ar verkligen sa har, chaufforerna upplyser hela tiden om vilket som blir nasta tillfalle att kopa mat pa.

Imorgon ska vi kolla in Dallas, nu ar det snart dags att sova. Skont med hotellsang!

Nasta Dallas

Nu ska vi lamna Vegas, kanns trakigt kommer att sakna denna stad ocksa, hade garna stannat langre har, men det far bli en annan gang. Nu ska vi vidare pa var resa och Dallas. Ser som sagt inte fram emot den langa bussresan men vi kommer att fa se en massa som vi aldrig sett forut sa alltid nat.

Nu mot taxi och buss! Hej!

Sista dagen i Vegas

Aah den har datorn var inte rolig ett inlagg forsvann nyss. Blir snabbt denna gang. Igar var vi aterigen och kollade in Vegas by night,det vr ett padrag och kul!
Imorn aker vi till Dallas med buss, kommer att ta over en dag!... Men vi maste sta ut med det och spara pengar.

Blir forhoppningsvis ett langre inlagg inom ett par dagar, hej!

Vegas igen

Nu har vi varit i Vegas i tva dagar och har ar sa coolt! Vi har kollat in flera av de vackra lyxhotellen som finns efter the strip och fotat massor. Vi har dock kunnat halla bra i planboken och knappt spelat nat, jag tycker faktiskt det ar ratt trakigt. Roligare att bara titta pa allt, sarskilt de gratisshower som visas. I morgon ska vi byta boende till ett riktigt hotell for de sista tva natterna har, ska bli sa skont! Kommer dessutom narmare allt som hander.
Bye for now

Hot hot hot

Idag ar vi tamligen ena lokar! Det ar mycket mycket varmt har.

Idag har vi varit och kollat in den gata vi bor pa med en massa souveniraffarer och sa har vi legat vid poolen ett tag men vi pallade inte sa lange. Men det ar anda underbart med varmen har. Ikvall ska vi kolla in the strip!

Hej sa lange!

Viva Las Vegas

Nu ar vi framme i viva Las Vegas!!!!!!!!!! Kanns sa grymt haftigt och vackert med alla blinkande neonljus. For en liten stund sedan gjorde vi en forsta koll pa stan, imorgon ska li lopa linan ut hahah. Valdigt varmt ar det har. Bussresan tog cirka sex timmar och vi akte genom jattevackert okenlandskap med berg langs vagen. Som i en westernfilm!

Blev en snabb update denna gang, fortsattning foljer.

Strander

Det ar roligt att hora att ni flitigt laser mina inlagg mina vanner!

Skriver alltid under press sa ar itne saker pa att stavningen ar helt ok men det far ni ha overseende med, hehe.

Sedan sist har vi besokt nagra av stranderna har i L.A. Fran vart hotell far vi gratis skjuts till playa del rey, fin och lugn strand. Darifran gick vi till ett mysigt stalle som heter fishermans village, ligger nara en stor bathamn, marina del rey, mkt fancy place med fina batar. Dar hyrde vi cyklar och cyklade till Santa Monica beach via Venice beach. Det ar sa himla vackert vid dessa strander och det kandes hur harligt som helst att cykla hela vagen. Vi stannade nagon timma pa santa monica stranden innan vi cyklade tillbaka.

Tyvarr var jag ganska brand nar vi kom hem, fattar inte att jag alltid lyckas!! Tror att sa lange det inte kanns sa tar inte solen. De tva senaste dagarna har vi darfor spenderat vid poolen pa hotellet, har forsokt att sola sa mkt jag kunnat.

Imorgon tar vi bussen till Las vegas!!! Skriver snart igen

Update

Tankte borja med att saga att det ar kul att ni kommenterar! Ar tyvarr inte lika bra pa att svara eftersom jag oftast inte har sa lang tid pa mig vid datorn, orkar inte lagga ner multum pa internet, hehe.

Igar var vi och shoppade i Hollywood och idag har vi varit pa Unversal Studios. Jag vill jobba med film efter denna dag, sa kanns det. Det verkar ju verkligen sa kul och foto gillar jag ju. Fotograf kanske man skulle ta och bli anda. Far se om jag orkar plugga mer sa kanske. Naval, thats it for denna gang.

Forsta dagen

Nu har vi varit i L,A. i lite drygt ett dygn.

Idag blev det ingen tur till stranden eftersom det var riktigt mulet pa morgonen. Istallet akte vi pa en rundtur i L.A och Hollywood. Har besok strander, Rodeo Drive mm. Riktigt vart. Har fatt se mkt jag bara hort om/sett pa tv, nu pa riktigt.

Har glomt att skriva om vart boende. Nar vi kom var det lite av en chock, lite skabbigare an jag hade forestallt mig. Men nu borjar jag gilla det, stallet ar riktigt charmigt.

Oh no nu tar tiden slut hej hej, uppdaterar snart igen

Forsta dagen i USA

Klockan ar nu 07.00 i Los Angeles, jag och Lisse har varit vakna sedan fyra. Jetlagade, javisst.

Det var en lang dag igar. Lamnade Happis halv fem pa morgonen och landade har tva pa natten svensk tid. Resan gick bra, vi fick se Sex and the city filmen pa flyget och bra mat fick vi, at var det enda vi gjorde kandes det som. Nu har jag ocksa sett Norge, Gronland och Kanada, fran sirka 11 000 meters hojd.

Vi mellanlandade i Chicago och fick se vara forsta skyskrapor. Val dar, pa varldens storsta flygplats borjade banglet. Nar vi skulle in i landet var mannen som satt i baset tungt misstanksam mot mig och fragade hur mkt pengar jag har med mig for att klara mig en manad i USA, samt vad jag gor hemma. Bor jag med foraldrar? Har jag studerat? Har jag jobb? Men det gick bra till sist efter hans lilla utfragning, orka vara sadar serios alltsa. Lisses kontrollgubbe hade bara mest skrattat och onskat henne trevlig resa. Banglet fortsatte lite till nar vi skulle checka in. Forst fattade vi inte vilken ko vi skulle till och ingen som jobbade dar hade heller nagon koll. Till sist kom vi ratt men tanten bakom disken skrev ut ett boardingpass i Lisses namn at mig, vilket jag inte upptackte foran vid passkontrollen. Dar belv vi skickade tillbaka till incheckningen sa att de fick gora om det. Vi lopte omkring dar pa flygplatsen och var nervosa for att missa planet till L.A. men vi hann och kom fram hela, men lokiga, haha.

Idag ska vi till bechen och nu ska vi ga och ata frukost.

Skot om er dar hemma!

Bara timmar kvar nu

Om sju och en halv timma åker vi!!!!

Jag är dock inte desto mer exalterad för tillfället, det känns bara skönt att få komma i väg. Äntligen. Klart att det känns lite nervöst att flyga länge och komma till en plats som jag inte ens riktigt kan föreställa mig, förutom det jag har sett på tv då.

Kring halv två på natten, svensk tid, är vi sedan framme. I L.A. är det sen eftermiddag, känns bra att vi kommer fram när det inte är mitt i natten där.

Ojojoj vet inte riktigt nåt mer just nu. Ska försöka sova bra och komma i säng inom en timma.

Nästa gång uppdateras bloggen från USA!!!

Uppdaterad

Sista svängen ute var väl ingen höjdare direkt. Är absolut tillräckligt less för att åka nu. Men fanns såklart vänner som lyste upp kvällen.

Btw nu är min
pixbox äntligen uppdaterad, finns en del nya bilder där iaf.

Nu ska jag packa mitt handbagage. Köpte en rosa väska idag, hoppas den blir bra.

Mycket mycket nära

Nu har jag fördrivit tiden i typ en månad. Åkt runt runt. Hängt på nya hangoutet no 1. Suttit på fik, de få tillfällen de har haft öppet när man behövt dem. Hälsat på i Kalix och varit i stugorna. Umgåtts. Inte fått gjort mkt vettigt dock.

Känns mycket mycket bra att resan går av stapeln på tisdag!! Behöver den. Längtar, dröm som går i uppfyllelse.

När jag kommer tillbaka ska jag styra upp mitt liv, så var tanken iaf.

Ikväll blir det avskedssvängom.

Följande dagar ska jag packa klart, ordna och fixa diverse saker, träffas och säga hejdå.

Dagens problem

Resan närmar sig nu med stormsteg, vi åker om mindre än en vecka!

Har precis börjat packa, men shiiit vad jag har problem med det. Trots alla turer hit och dit det senaste året har jag inte lärt mig. Finns det ingen handbok i att packa rätt? Strategin inför den här resan är iaf att få med bekväma kläder som inte är särskilt viktiga så att jag kan lämna dem om väskan blir för tung inför hemresan. Dessutom är det väl bäst att tänka på stöldrisken, blir ju helst inte av med mina favoritkläder.

Favoriten

Jag tror faktiskt att jag har glömt att berätta att jag har köpt en ny älskling? Yes, en Canon EOS 450D! Har fotat massor i helgen och har nu tagit tag i lite redigering. Inte så många foton fixade ännu men här kommer några smakprov. Favoritmotiven hittade jag en fredag i stugan i Storön.

Inte som då

Idag har jag lyssnat på nostalgi. Igår spelade en vän en låt som var jag, och nog ännu är. Idag letade jag upp låten på youtube och förflyttades tillbaka i tiden. Tråkigt nog är jag till viss del kvar i samma situation som då. Något som borde ha förändrats. Jag har förändrats på andra ställen och andra har gjort det här, men skillnaden är att mitt liv här inte har förändrats på samma sätt. Här tror jag att allt ska vara som då, men staden har gått vidare utan mig. Såklart. Spår av det som var finns kvar, men inte på samma sätt.

Going out tonight

Är redo för kvällen, sitter och väntar på att bli upplockad. Antalet gånger som jag har varit klar i tid och ibland tom fått vänta har ökat på sista tiden. Med det inte sagt att jag alltid är klar i tid, fortfarande mer sällan, men jag har bättrat mig iaf.

Det blir utgång på oheta umppari eftersom alla envisas med att inte vilja gå till stans enda ställe, som enligt mig nu förtiden är heeelt ok. Men dont give a damn, följer strömmen ikväll. Bara kul att få umgås med vänner som jag ser väldigt sällan och det gör en värd kväll.

Har dock visst lyckats otajma igen, det är nog så det ska vara. Realise that.

Nu ska jag bara leta fram skor för kvällen.

Bokat och klart

Nu är resan beställd och betald, samt första boendet i LA. För ja, resan går till the USA! Det blir av! Snabbt går det också, om lite mindre än två veckor går flyget från Luleå till LA och jag kommer att vara jetlaggad för första gången i mitt liv. Undrar om man blir så trött som det sägs?

Det känns grymt, härligt, spännande, nervöst, exaltation!

Har redan börjat inte kunna sova på grund av att tankarna går till vad/hur jag ska packa, samt räkna på budgeten. Den ser så här långt ut att hålla enligt första beräkningarna.

I fyra veckor ska jag och Lisse vara over there. Kan knappt vänta!!