Älsklingen

Älskade fina chokladhunden.
Saknar dig speciella snälla söta Sigge.

Du och din älskade boll.

Liten.

Som vanligt på språng.

Du och din fina vän.

Du och jag.

Fina <3

Snart helg, ja!

Nå jo så att. Jag gick till gymet, givetvis, hade ju varit pinsamt annars som sagt. Och även dagen därpå. Men därefter rasade motivationen ihop. Igen.

Men nu är det ju snart helg igen, kämpa mot tröttheten en dag till. Sen hoppas jag på en skön, solig helg. Med träning. Yes!

Hörs.

Mötley Crüe - Red hot

Kämpa!!

Nu ska jag gå till gymet.

Tänkte att jag skriver det här, då kan jag inte banga. Det vore pinsamt.

Så nu ska jag komma igång!

Loreen - Euphoria

Medelhavstema

Det blev svängom i helgen kan man lugnt säga. Medelhavskryssning lördag-söndag med middags- och frukostbuffé, musikunderhållning, och avslutande dopp i pool samt avkoppling i fusksol. En helg som bjöd på - det mesta.

Lyckades även hålla mig undan information om vem som vann Melodifestivalen ända tills jag kom hem och kunde se den i Play. Bra
vinnare! En av de bättre finalerna på länge enligt mig.

Kan man bli jetlaggad av att åka till Åland? Fortfarande trött. Så nu sova.

Besök

Crap, det har redan hunnit gå en vecka sedan sist.

Har haft besök av pappa och bror i fem härliga dagar. Trots att jag jobbat varje dag och sen blev förkyld hann vi med en hel del. God mat, bio, hockey, Fotografiska bla.

Nu är det så där jobbigt tomt igen, som det alltid blir efter att jag varit hemma eller någon hälsat på. Men snart är det helg!!

Thorsten Flinck - Jag reser mig igen

Månne hur det går för Flincken i Mellon?

Nere

Nå Hilda, och ni andra som hittat till/tillbaka hit :), jag kom ner till Stockholm. En sisådär sex timmar senare än beräknat. Träsmak!!

Landade strax efter ett och inget expresståg gick längre. Inte en enda taxibil fanns att få tag på heller. Trodde det alltid fanns nån vid Arlanda?!! Aja till slut kom några, samtidigt som flygbussen men slängde mig in i en taxi, ville bara hem hem hem. Var så så trött på jobbet i går. Men fick som tur var en mjukstart då ingen där hade koll på att jag skulle börja mitt vik.

Tröttheten har hållit i sig i dag men har fått lite mer koll på vad jag ska göra och börjat komma igång.

Nämen kanske dags att sova då!

Låt just nu:
Five finger death punch - Bulletproof

Fast i luleå

Så fullständigt less, irriterad och nu bara apatisk. Det förbenade flyget är försenat flera, flera timmar. Skulle ha åkt 17.20 men sitter fortfarande på Luleå airport och ny beräknad avgång är 23 någonting. Nämnde jag att jag var less, och förbannad. Skön uppladdning inför nytt jobb imorgon... Kul att batteriet på telefonen lär dö då jag måste sysselsätta mig med den. Så typiskt att detta ska förstöra en mysig och rolig helg hemma och i Luleå.

Fuck up

Regnet, usch, nu är det jätteblött och ingen snö. Trist värre.

Fick precis ett riktigt bra låttips av Vanja. Dagens låt:

Snygg video också.

GG

Jag vågar knappt skriva det högt, tårarna började nyss trilla till ett avsnitt av Gossip Girl. Men det måste jag stå för, fortfarande en favoritserie.

Det här är förövrigt en favoritscen,
slutet av den.

Väntar på att tvätten ska bli klar denna lediga dag, som precis blev solig och fin. Får se om jag hinner ut innan den går ner.

Wohoo kul att blogga igen!

Nytt år för tusan

Jo men hörrni, ett försök till va!
Saknade min blogg helt plötsligt, så skakar liv i sidan igen.

Tiden går så fort hela tiden! Fattar inte att det snart är mars. Här i Stockholm har det varit vitt och fint de senaste veckorna men i helgen kom regnet och tog snön... Fick lite hopp om mer vinter ikväll när jag såg några vita flingor falla. Får väl se.

Det om vädret. Jag har till slut köpt en såndär smart telefon. Efter att ha funderat på vilken jag vill ha i veckor, månader, lång tid, slog jag till på en iphone. Och jag gillar!

Det är det för nu!

Så här ser jag ut nuförtiden, ok lite mer utväxt kanske.

Ciaooo

Stackars bloggen, helt ensam och övergiven. Som jag.

Här är en låt som piggar upp:
Meat Loaf;Cher Dead Ringer For Love

So so

Låtar just nu:

AiluCrash Turn The Tide (Cilla Turns)
Adele - Someone like you
Takida You Learn
Bullet For My Valentine Hearts Burst Into Fire

Still going...

Jag tänkte faktiskt lägga ner det här, ärligt alltså. Men så tog jag mitt förnuft till fånga. Bloggen är ju ändå rolig att sysselsätta sig med då och då.

Ja vi tog oss som ni försår hem från Europaäventyret utan större problem. Det blev en liten fördröjning på busstationen i Split, bussen som skulle ta oss till Zagreb krockade med en annan buss när vi skulle backa ut från hållplatsen. Polisen kom, kollade runt och sedan fick vi klartecken att åka.

Tokshoppade i Zagreb, hetsade runt i två gallerior i ett halvt dygn. Vi lyxade till det med ett fint hotell sista nätterna. Jacuzzi, badrockar, tofflor och stooooor frukost.

Efter vår mellanlandning i Köpenhamn, fick några timmar i Danmarks huvudstad på slutet av resan, tog Karin och jag nattbussen mot Sverige och Göteborg. Det, nästan, mest dramatiska hände givetvis när vi korsat den svenska gränsen. Bussen hamnade i en tullrazzia, alla fick lämna bussen som genomsöktes och väskor kollades. Två personer fick inte hoppa på bussen igen. Inte vi alltså.

En oförglömlig resa, som jag kan leva på länge. Men det finns fortfarande så mycket mer jag vill se, reslusten finns kvar!

Resans låt: Adele - Set fire to the rain

Kroatien

Oj, gick inte sa bra som jag trott att halla igang resebloggandet. Har inte haft tillgang till/tid for internet. Italien var.. mycket. Milano, Florens, Cinque Terre, Rom. Hann inte ens med Venedig. Akt tag, tog en svang forbi Pescara pa andra sidan landet. Men inga farjor gick till Kroatien darifran langre. Sa vi tog taget till Ancona och darifran till sista landet pa resan. Nu har vi chillat, solat, badat och atit gatt i nagra dagar pa Brac.

Svart att fatta att vi snart ska hem.

Madrid

Framme i Madrid nu. Vi har precis installerat oss pa Pop Hostel i ett mysigt/coolt kvarter i den spanska huvudstaden. Sa jäkla skönt att duscha!! Efter en svettig dag i Barcelona med en massa promenerande och sedan en natt pa en buss var det tämligen välbehövligt.

Kvällen i gar var galen, känns helt overkligt att vi, K1 och K2, satt där pa Camp Nous enorma, branta, läktare precis nedanför Milan-klacken och omringade av Barca-fans. Att se Barca-Milan live gar inte att jämföra med tv-sändningar. Matchen fick ett bra och spännande slut dessutom med sena dos-dos (2-2). Den enda vi saknade var givetvis Zlatan, hade varit sa grymt häftigt att se honom och höra mottagandet. Kan inte sätta ord pa känslan mer än sa, ni skulle ha varit där!!!